Regulamin Sklepu

§1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy dokument (zwany dalej „Regulaminem”), wraz z innymi dokumentami w nim wspomnianymi, określa warunki, jakim podlega korzystanie ze strony artmanus.pl oraz dokonywanie zakupów za jej pośrednictwem.
2. Sklep internetowy (zwany dalej „Sklep”) działający pod adresem artmanus.pl prowadzony jest przez właściciela Sklepu za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu (zwanego dalej “Regulamin”).
3. Właścicielem Sklepu (zwanym dalej „Sprzedawcą”) jest: Art.Manus Wioletta Oleksiak z siedzibą w Warszawie przy ul. Lazurowej 2a/75, NIP: 5271022430, tel. +48 604 525 562, adres e-mail: kontakt@artmanus.pl
4. Ilekroć w dokumencie pojawia się pojęcie konsument – oznacza ono osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z klientem. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest zapoznanie się z i akceptacja Regulaminu przez klienta w toku składania zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
6. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną gotowych wyrobów tekstylnych, czyli przede wszystkim obrusów, podkładek, serwetek, bieżników, pościeli, zasłon, maseczek, woreczków. Asortyment Sklepu zwany jest dalej „Produktami”.
7. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT), podawane są w złotych polskich (PLN). Cena podawana przy produktach nie zawiera kosztów dostawy. Ceny mogą ulec zmianie w dowolnym czasie. Zmiany cen nie mają zastosowania do zamówień już złożonych.
8. Produkty dostępne w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na rynek polski. Możemy jednak oferować również Produkty używane lub pochodzące z ekspozycji, które są w takim przypadku zawsze odpowiednio oznaczone i opisane w na stronie Produktu.

§2
Zamówienia
1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
2. Zamówienia można składać poprzez:
• formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu
• poprzez wysłanie wiadomości na adres kontakt@artmanus.pl
3. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez klienta danych pozwalających na weryfikację klienta i odbiorcy towaru.
4. Otrzymanie wiadomości email z potwierdzeniem zamówienia nie oznacza akceptacji zamówienia; oznacza jedynie potwierdzenie, że Sprzedawca otrzymał zamówienie klienta. Po przetworzeniu zamówienia i przygotowaniu zamówionych Produktów do wysyłki, klient otrzyma wiadomość email, która będzie zawierać informację o akceptacji zamówienia i która będzie zawierać dane przesyłki. Zamówienie nie jest akceptowane aż do momentu przygotowania przesyłki ponieważ Sprzedawca chce się upewnić, że wybrane przez klienta Produkty są dostępne. Klient otrzyma wiadomość z potwierdzeniem wysyłki, gdy Produkty będą dostępne i przygotowane do wysyłki nie później niż w prognozowanym terminie, przedstawionym na stronie Produktu.
5. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym Produkcie w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka Produktu, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
6. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
7. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
8. Promocje i oferty specjalne są przygotowywane dla limitowanej liczby sztuk danego Produktu. Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
9. W celu złożenia zamówienia, konsument nie ma obowiązku rejestracji konta w sklepie.
10. Podczas składania zamówień, klient zobowiązuje się do:
• składania wyłącznie prawnie wiążących zapytań i zamówień
• nieskładania fałszywych lub nieuczciwych zamówień
• podania prawdziwego i dokładnego adresu email, adresu do korespondencji a także wszystkich innych wymaganych danych kontaktowych
11. Składając zamówienie klient oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych (do zawierania umów).

§3
Płatności
1. Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce strony Warunki dostawy.
2. W przypadku płatności przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 22 1020 1013 0000 0002 0131 5696 (PKO BP S.A.); Art.Manus Wioletta Oleksiak, ul. Lazurowa 2a/75, 01-314 Warszawa, NIP: 5271022430. W tytule przelewu należy wpisać “Zamówienie nr……..”
3. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
4. Ceny przesyłek określone są w zakładce Warunki dostawy.
5. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.
6. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty za zamówienie z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 Dni Roboczych.

§4
Wysyłka towaru
1. Zamówiony towar Sprzedawca wysyła na terenie Polski za pośrednictwem firm wysyłkowych (firmy kurierskiej lub paczkomatów) lub udostępnia do odbioru przez konsumenta w sklepie stacjonarnym w Warszawie przy ul. Mokotowskiej 45.
2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania zamówienia oraz czas dostawy Produktu przez wybranego przewoźnika.
3. Czas kompletowania Produktu wynosi od 2 do 30 Dni Roboczych. Jeżeli zamówienie składa się z większej liczby Produktów to czas wysyłki całego zamówienia jest dopasowany do Produktu o najdłuższym czasie wysyłki.
4. Sklep realizuje złożone zamówienia od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00. Zamówienia złożone w Dni Robocze po godz. 17:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego.
5. Jeżeli , z powodu wyjątkowych okoliczności, Sprzedawca podejrzewa, że może dojść do opóźnienia dostawy, klient zostanie poinformowany o nowym terminie dostawy. Jeżeli klient nie akceptuje zaproponowanego terminu, ma możliwość odstąpić od Umowy. W takim wypadku, wszelkie środki zapłacone z tytułu Umowy zostaną zwrócone bez zbędnej zwłoki.
6. Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.

§5
Reklamacje
1. W przypadku niezgodności towaru z umową konsument powinien złożyć zawiadomienie o wadach dotyczących Produktu oraz odpowiednich żądaniach za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@artmanus.pl lub pisemnie na adres: Lazurowa 2a/75, 01-314 Warszawa. W zawiadomieniu należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji.
2. Reklamowany produkt należy dostarczyć na adres: Lazurowa 2a/75, 01-314 Warszawa.
3. Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania reklamacji.
4. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem konsumentowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty odbioru i wymiany Produktu na wolny od wad ponosi Sprzedawca.
5. Sprzedawca zastrzega, że różnice dotyczące zdjęć produktów, wynikające z indywidualnych ustawień komputera konsumenta (kolor, proporcje itd.) nie mogą być podstawą do reklamacji.

§6
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kontakt@artmanus.pl w terminie 14 (czternastu) dni od dnia dostawy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. W razie skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Produktu w stanie niezmienionym, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zgłoszenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
3. W terminie 14 dni od odstąpienia przez klienta od umowy i zwrotu towaru, Sprzedawca zwraca konsumentowi zapłaconą kwotę.
4. Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
5. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
6. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, jeżeli jej przedmiotem jest dostawa jednego z następujących produktów:
• Produkt jest dostosowany do indywidualnych potrzeb Klienta
• Produkt w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

§7
Ochrona prywatności
1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe przekazane Sprzedawcy podawane są dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia klienta.
3. Konsument ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

§8
Własność intelektualna
1. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sprzedawcy.

§9
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
2. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
3. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony, a informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana klientom na adres e-mail wskazany w zamówieniu na 14 dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
4. Dodatkowo zmiany regulaminu zostaną opublikowane na stronie sklepu na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu.
5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez właściciela sklepu do realizacji przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez klienta.
6. W razie, gdy klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.

§10
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów sprzedaży między Sprzedawcą, a klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
4. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827), Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
6. W razie pytań dotyczących Regulaminu lub Zasad ochrony danych, prosimy o kontakt drogą mailową na adres kontakt@artmanus.pl lub telefonicznie pod numerem +48 604 525 562.